Cookie instellingen
Cookie instellingen
Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Het gaat Nederland voor de wind, het consumentenvertrouwen is alweer 3 jaar hoog te noemen aldus CBS en de consumentenbestedingen gaan jaarlijks met gemiddeld 2% omhoog CBS

Voor jou als retailer is dat niet automatisch groei want voor jou zit het succes in het vinden van een optimale balans. Een optimale balans tussen de fysieke winkel waarin het onder meer gaat over het meegeven van de product beleving enerzijds. En een online omgeving als het bijvoorbeeld gaat over vindbaarheid, gemak en potentieel buiten de winkelstraat anderzijds.

Jouw branche volgens kenners de afgelopen jaren

2010        ‘e-tail is vooral een aanvulling op retail; E-tail zal de retailer niet uit de markt drukken, maar dan moet die zich wel aanpassen aan de veranderende omstandigheden’ Channelweb

2014        ‘wat retail kan leren van etail; retailers zijn steeds verder vervreemd geraakt van de consument’ Adformatie

2018        ‘E-tailers verkoop groei 24x zo veel is als van retail’. Drapers

‘Er zal altijd behoefte blijven bestaan aan fysieke winkels, hoewel ze zich zeker ook online moeten laten zien om de aansluiting met de shopper niet te verliezen.’ Marketingtribune

 

Wat kan een online webwinkel opleveren?

25% van jouw omzet online
Van alle bestedingen aan producten en diensten (binnen de definitie van de Thuiswinkel Markt Monitor) wordt in het eerste half jaar van 2018 25% online gedaan, tegenover 23% in HY1 2017.

11% omzetgroei over het afgelopen jaar
Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar van 2018 11% meer online besteed dan in de eerste helft van 2017.

70% omzetgroei jaar potentieel?
De rol van de smartphone voor online kopers neemt zienderogen toe: inmiddels verloopt 12% van alle online bestedingen al via een smartphone ten opzichte van 7% vorig jaar

Bron Thuiswinkel Markt Monitor

 

Het snowball effect

Het succes zit ‘m in het vinden van een juiste balans. Een balans tussen een voor jouw business goede webshop – een actieve online marketing strategie – een flexibele bereikbaarheid. Snowball is uw partner in online groei en vind samen met jou de juiste balans om de transitie te maken van RETAIL naar R-E-TAIL. Op deze manier kun jij blijven doen waar je goed in bent terwijl we samen de sneeuwbal aan het rollen brengen.

Recente berichten
alternatief magentoSinterklaas in acties