Online Marketing
Een website of webshop die helder, uitstekend vindbaar is,
en bijdraagt aan de commerciele doelstellingen.
Snowball richt de website en webshops SEO-proof in voor hogere zoekresultaten in Google en geeft advies over de juiste content, optimaliseren van het platform maar ook de inrichtingen van zoekwoord-campagnes en online advertising.
Responsive. Persoonlijk. Activerend.
Bij online marketing gaan we uit van de doelgroep. Hoe het zoek-, oriëntatie- en koopproces in beginsel verloopt.
Op welk moment, welke plaats en via welk device de journey wordt afgelegd. En tracken de overgangen in tijd en devices. Bij online marketing zijn er overeenkomsten tussen B2B en B2C bezoekers – ook bij bedrijven werken mensen. Die uitgaan van rationele, én emotionele drijfveren.
Tussen B2B en B2C zijn er ook verschillen in online gedrag, waar wij uiteraard sterk op focussen om de effectiviteit en efficiency van campagnes te vergroten.
B2C Marketing
Belangrijk om te weten: wij zijn geen online mediabureau dat haar inkomsten met commissie verdient en waarbij hogere uitgaven tot hogere inkomsten voor het bureau leidt. Wij werken op uurtarief, en zullen de kosten aan media zo laag mogelijk houden – eigen kanalen (website, nieuwsbrieven, facturen, mijnXYZ/nl, de eigen social media accounts, linkbuilding, etc.) bieden veelal goede mogelijkheden om traffic te genereren, tegen geen of lage kosten. Die geven we prioriteit 1 in ons advies.
Via dagelijkse monitoring optimaliseren wij de online marketing en rapporteren maandelijks of wekelijks de resultaten.
De customer experience strekt zich verder uit dan het bezoeken van een website of webshop. Via onze zuster 1850 Contact Center kunnen wij opvolging van website- en webshopbezoek uit handen nemen, of overnemen op tijdstippen dat onze opdrachtgevers niet aanwezig zijn maar de consument met name online is. Zoals in de avonduren en weekenden.
B2B Marketing
B2B marketing verschilt op een belangrijk punt met die van B2C: veelal is de koper of bezoeker niet één beslissingsbevoegde persoon, maar maakt hij of zij deel uit van een DMU.
Ook bij B2B online marketing kijken we naar eigen middelen om de marketing kostenefficiënt in te richten. Het genereren van traffic genereren vraagt aanzienlijke investeringen. Bij het inrichten van websites en webshop zorgen wij daarom dat zoveel mogelijk bezoekers uit de anonimiteit zijn gehaald: door slimme tracking software en laten registeren van bezoekers voor downloadable content zoals presentaties of whitepapers.
Via onze zuster 1850 Contact Center kunnen we opvolging van website- en webshop bezoek uit handen nemen. Daarnaast bieden zij ondersteuning bij marketing/ salescampagnes en overflow tijdens de reguliere kantoortijden.