Live chat
Vergroot betrokkenheid en verhoog conversie.
Live chat is een steeds belangrijke contact kanaal waarmee online een persoonlijke dialoog kan worden gevoerd, en – mits juist uitgevoerd – conversieverhogend is.
E-commerce in 1984
Live chat zorgt voor meer omzet
Nog geen chat aan op je website? Dat heeft waarschijnlijk invloed op de omzet. Chat zorgt niet alleen voor meer tevreden (en dus loyale klanten), het geeft ook de kans om te cross- en up-sellen.
Met Snowball 365 dagen per jaar live chat
Klanten die via live chat vragen kunnen stellen, haken minder snel af, besteden gemiddeld een hoger bedrag in een webshop én zijn meer tevreden. Reden genoeg dus ook live chat aan te bieden. Randvoorwaarde is dat iedere chat direct beantwoord wordt. Daarom biedt Snowball live chat aan, persoonlijk. We customizen de chatbox helemaal naar de huisstijl en beantwoorden alle chats, 365 dagen per jaar, van 8:00 uur tot 17:00 uur (dus ook op zaterdag en zondag).
Loyale klanten zorgen voor een succesvolle webshop
Het kost zo’n 7 keer meer om nieuwe klanten binnen te halen dan bestaande klanten te behouden. Investering in loyaliteit loont dus snel. Maar klanten zijn steeds minder loyaal. Als organisatie moet een flinke inspanningen worden geleverd ze te binden. Bijna de helft van de klanten haakt bijvoorbeeld tijdens het bestelproces af, wanneer ze niet snel en adequaat geholpen worden en 89% van de consumenten koopt niet meer bij een winkel wanneer ze een slechte ervaring hebben met de klantenservice – zelfs als ze het beste product aanbieden.