Het gaat Nederland voor de wind, het consumentenvertrouwen is alweer 3 jaar hoog te noemen aldus CBS en de consumentenbestedingen gaan jaarlijks met gemiddeld 2% omhoog CBS
Voor jou als retailer is dat niet automatisch groei want voor jou zit het succes in het vinden van een optimale balans. Een optimale balans tussen de fysieke winkel waarin het onder meer gaat over het meegeven van de product beleving enerzijds. En een online omgeving als het bijvoorbeeld gaat over vindbaarheid, gemak en potentieel buiten de winkelstraat anderzijds.
Jouw branche volgens kenners de afgelopen jaren
2010 ‘e-tail is vooral een aanvulling op retail; E-tail zal de retailer niet uit de markt drukken, maar dan moet die zich wel aanpassen aan de veranderende omstandigheden’ Channelweb
2014 ‘wat retail kan leren van etail; retailers zijn steeds verder vervreemd geraakt van de consument’ Adformatie
2018 ‘E-tailers verkoop groei 24x zo veel is als van retail’. Drapers
‘Er zal altijd behoefte blijven bestaan aan fysieke winkels, hoewel ze zich zeker ook online moeten laten zien om de aansluiting met de shopper niet te verliezen.’ Marketingtribune
Wat kan een online webwinkel opleveren?
25% van jouw omzet online
Van alle bestedingen aan producten en diensten (binnen de definitie van de Thuiswinkel Markt Monitor) wordt in het eerste half jaar van 2018 25% online gedaan, tegenover 23% in HY1 2017.
11% omzetgroei over het afgelopen jaar
Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar van 2018 11% meer online besteed dan in de eerste helft van 2017.
70% omzetgroei jaar potentieel?
De rol van de smartphone voor online kopers neemt zienderogen toe: inmiddels verloopt 12% van alle online bestedingen al via een smartphone ten opzichte van 7% vorig jaar
Bron Thuiswinkel Markt Monitor
Het snowball effect
Het succes zit ‘m in het vinden van een juiste balans. Een balans tussen een voor jouw business goede webshop – een actieve online marketing strategie – een flexibele bereikbaarheid. Snowball is uw partner in online groei en vind samen met jou de juiste balans om de transitie te maken van RETAIL naar R-E-TAIL. Op deze manier kun jij blijven doen waar je goed in bent terwijl we samen de sneeuwbal aan het rollen brengen.